Profesjonalna sesja foto. Dlaczego warto?
Profesjonalna sesja foto wnętrza wakacyjnego obiektu? Teraz to norma, ale jeszcze 20 lat temu, zanim nastała wszechobecna era internetu, wakacyjne domy, kwatery czy pokoje hotelowe wybieraliśmy oglądając katalogi biur turystycznych. Często czytaliśmy nieaktualne informacje i oglądaliśmy zdjęcia sprzed wielu sezonów. Dziś poszukiwania wymarzonego miejsca na spędzenie urlopu przeniosły się do sieci. Według danych z sezonu 2022 ponad 90% miejsc noclegowych w Europie zostało zarezerwowanych właśnie przez internet, a prawie 70% turystów rozpoczyna przeglądanie ofert od galerii zdjęć.
- oferty ze słabej jakości zdjęciami mają kilkukrotnie mniejsze szanse na wynajmem, niż te opatrzone profesjonalnymi fotografiami
- dobrej jakości zdjęcia są rozpoznawane i „wypychane” przez algorytmy wyszukiwarek na wyższe pozycje, dzięki czemu oferta obiektu ma większe szanse na wyświetlenie
- turyści bardzo często nie przechodzą do opisów obiektów, jeśli widzą źle doświetlone albo nieumiejętnie wykadrowane zdjęcia. W zamian za to otwierają ofertę konkurencji
- material powstał przy współpracy z firmą EoN, zajmującą się profesjonalną fotografią obiektów noclegowych, a także tworzeniem stron internetowych
Zdjęcia obiektów są podstawowym narzędziem marketingowym. Ten sam obiekt sfotografowany słabej jakości amatorskim sprzętem ma 3 razy mniejsze szanse na wynajem niż wtedy, kiedy oferta zostanie wzbogacona o profesjonalnie wykonane fotografie. To trochę, jak z wykwintnymi daniami w dobrej restauracji. Najpierw jemy oczami, a dopiero później łapiemy za widelec. Jeśli danie wygląda doskonale, jesteśmy w stanie przymknąć oko na drobne niedoskonałości smaku.
Nie oznacza to wcale, że zdjęcia powinny ukrywać albo zakłamywać rzeczywistość. Turyści są dziś świadomi tego, za co płacą, więc publikacja nieaktualnych albo nieprawdziwych zdjęć może obrócić się przeciwko właścicielom. Nie wspominając o tym, że to po prostu nieuczciwe. Dobra jakość fotografii powinna służyć przede wszystkim rzetelnemu zaprezentowaniu oferty w profesjonalny sposób.
Każde wnętrze jest inne i do każdego trzeba podejść inaczej. Wieloletnie doświadczenie pomaga jednak skrócić proces i natychmiast wychwycić detale, które świetnie będę się prezentowały na zdjęciach. Kierunek padania światła albo ustawienie drobnych elementów grają ogromną rolę i zależy od nich duża część końcowego efektu. Dlatego sesja we wnętrzach wymaga trochę innego spojrzenia i podejścia niż fotografia plenerowa albo reportażowa – tłumaczy Marcin Wolski z firmy EoN, specjalizującej się w profesjonalnych sesjach lokali i obiektów wakacyjnych.
Profesjonalna sesja foto. Dlaczego warto zainwestować?
- turyści najpierw oglądają fotografie, dopiero później czytają (lub nie) opisy obiektu
- obiekty w profesjonalną ofertą foto mają 3 razy większe szanse na zainteresowanie ze strony klientów
- dobrej jakości zdjęcia pojawiają się zdecydowanie wyżej w wynikach wyszukiwania
- koszt sesji jest niewspółmiernie niski w stosunku do potencjalnych zysków
- amatorskie zdjęcia nie zostaną wykonane przy dobrze ustawionym świetle i poddane profesjonalnej obróbce
Czy warto zatrudnić profesjonalistę?
Mogłoby się wydawać, że jakość zdjęć wykonywanych za pomocą nowoczesnego smartfona jest wystarczająco dobra, aby pokusić się o własnoręczne przygotowanie galerii. To błąd. Nie wystarczy sam aparat z rozdzielczością milionów megapikseli. Dobre zdjęcia wnętrz to przede wszystkim odpowiednie światło, przemyślana kompozycja i obróbka, wymagająca wiedzy i doświadczenia.
Dziś koszt sesji fotograficznej obiektu turystycznego to w przypadku średniej wielkości apartamentu zaledwie kilkaset złotych. Zazwyczaj jest on równoznaczny z kosztem jednego czy dwóch noclegów. W perspektywie całego sezonu inwestycja jest więc niewielkim wydatkiem. Jeśli obiekt znajduje się w katalogach kilku serwisów, jednorazowa inwestycja pozwoli zaprezentować się z doskonałej strony w całej sieci.
Skuteczny marketing to podstawa sukcesu
Skuteczny marketing obiektów noclegowych opiera się głównie na dobrze skrojonej ofercie przedstawionej w odpowiedni sposób. Taka oferta wpływa na nasze odczucia i pobudzi do odpowiedniego zachowania, czyli decyduje o wyborze właśnie tej konkretnej oferty spośród wielu innych. Badania potwierdzają że dokonując zakupu jakiekolwiek rzeczy, czy też wyboru obiektu noclegowego aż w 90 procentach kierujemy się emocjami. To, co widzimy, jest kluczowe aby wywołać u nas pozytywne lub negatywne wrażenie.
Oczy zbierają informacje, następnie z ogromną prędkością przesyłają sygnały do mózgu i tu… albo oferta nas zachwyci albo zostanie odrzucona. Wszystko trwa zaledwie trzy sekundy i to jest nasz czas aby zbudować maksymalnie pozytywna relacje z odbiorcą. Z reguły właściciele obiektów wychodzą z założenia, że kontakt z firmą zaczyna się od przyjazdu Gościa do obiektu i wówczas jest czas na wywoływanie pozytywnego wrażenia.
Cały proces jest bardziej skomplikowany, a relacja z klientem budowana jest już na etapie pierwszego przeglądania strony internetowej. To wtedy klient nawiązuje z daną firmą pierwszy kontakt i wtedy zauważa detale, które decydują o opinii na temat danego obiektu, miejsca czy produktu. Kolejne etapy to już utwierdzanie się w przekonaniu, że nasz pierwszy osąd był właściwy. Chcąc zbudować stabilną grupę gości lub klientów, którzy zostaną z Nami na dłużej, warto zainwestować w profesjonalną sesję fotograficzną, dobrze skrojoną oraz czytelną stronę internetową, która pozwoli w łatwy i przyjemny sposób dokonać rezerwacji noclegu i zapoznać się z ofertą.
Jak wybrać fotografa i na co zwrócić uwagę?
- poszukując profesjonalnego fotografa warto przejrzeć jego portfolio. Fotografia wnętrz różni się od fotografii krajobrazowej czy zdjęć natury
- warto wybrać lokalnego zawodowca (np. firmę EoN). Na pewno będzie miał znacznie większe doświadczenie i wiedzę dotyczącą wymagań klientów odwiedzających Wasze okolice
- zapytajcie o drona. Jeśli Wasz obiekt znajduje się w atrakcyjnej lokalizacji, warto go zaprezentować z dalszej perspektywy. Zdjęcia wykonane dronem uatrakcyjnią ofertę
- zadbajcie o detale i drobiazgi. Klienci lubią widzieć najmniejsze szczegóły
- poproście także o zdjęcia z zewnątrz obiektu. Jeśli ich nie pokażecie, turyści mogą się zastanawiać, czy rzeczywiście wszystko jest w całkowitym porządku
Dla właścicieli obiektów mamy dodatkową promocję przygotowaną przez firmę EoN – profesjonlana fotografia wnętrz. Na hasło „NaMierzeje.pl” uzyskacie Państwo 10% zniżki na pierwszą sesję foto Państwa lokalu, apartamentu, hotelu, wakacyjnego domku lub ośrodka wypoczynkowego.
Profesjonalne zdjęcia wnętrz. Galeria
fot. EoN Marcin Wolski – profesjonalna fotografia wnętrz
⏩ Zobacz też
- „Obca kobieta”. Lektura dla miłośników Mierzei Wiślanej
- Kabaret Trzecia Strona Medalu w Stegnie. Nie przegap!
- Droga na Mierzeję Wiślaną będzie zamknięta
- Święto Pieczonego Dzika na zakończenie sezonu
- Od połowy września popłyniemy tylko do Tolkmicka
- Otwarcie przekopu Mierzei Wiślanej. Znamy program
- Mors arktyczny wylegiwał się na bałtyckiej plaży [WIDEO]
- Granica z Rosją. Ostatnie metry polskiej plaży [WIDEO]
- Z promu w Mikoszewie na plażę. Jak dojechać? [WIDEO]
- Nowy odcinek EuroVelo 9. Asfaltem do Drewnicy
- Foczy plażing na Mierzei Wiślanej [WIDEO]
- Budowa Wyspy Estyjskiej. Co się zmieniło? [WIDEO]
- Promenada w Krynicy Morskiej. Zimą też kusi
- Dymienie morza. Na czym polega to rzadkie zjawisko?