Będą objazdy. Rusza remont mostu w Rybinie
Wkrótce rozpocznie się remont mostu zwodzonego w Rybinie, łączącego brzegi Wisły Królewieckiej w ciągu drogi wojewódzkiej nr 502. Prace mają potrwać do września 2025 roku. Choć remont będzie miał wpływ na ruch drogowy, to po zakończeniu prac most zyska na funkcjonalności, a jego bezpieczeństwo i komfort użytkowania zostaną znacząco poprawione.
- prace remontowe potrwają do września bieżącego roku ale sama przeprawa w wakacje będzie przejezdna
- zamknięcie mostu nastąpi wczesną wiosną i potrwa do czerwca
- remont pozwoli na przywrócenie żeglowności Wisły Królewieckiej
W pierwszej fazie prac most zostanie zamknięty dla ruchu już wczesną wiosną 2025 roku. Wykonawca przywróci przejezdność do 1 czerwca, a więc przed startem głównego sezonu wakacyjnego. Do tego czasu dla kierowców planujących podróże przez ten odcinek, wyznaczone zostanie objazd przez Mikoszewo. Warto zaznaczyć, że mimo tego ograniczenia, reszta robót będzie realizowana przy zachowaniu przejezdności mostu, co pozwoli na minimalizowanie utrudnień komunikacyjnych.
Zakres prac remontowych obejmuje między innymi kompleksową modernizację konstrukcji mostu, w tym przyczółków i filarów. Zostanie również odnowiony mechanizm podnoszenia przeprawy, co pozwoli na przywrócenie pełnej sprawności funkcji mostu zwodzonego. Wzmocnione zostaną nasypy, a na koniec wykonana zostanie nowa nawierzchnia jezdni oraz zaktualizowane oznakowanie.
Po zakończeniu remontu most będzie mógł obsługiwać pojazdy o większym tonażu. Ponadto, poprawiona funkcjonalność mechanizmu podnoszenia mostu przywróci sprawność ruchu wodnego, co jest kluczowe dla transportu wodnego w tej części Pomorza.
Całkowity koszt inwestycji to około 4,3 miliona złotych, a środki na realizację remontu pochodzić będą z budżetu Samorządu Województwa Pomorskiego. Realizacja tej inwestycji to element szeroko zakrojonej modernizacji infrastruktury drogowej w regionie, która ma na celu poprawę bezpieczeństwa oraz komfortu podróży.
⏩ Zobacz też
Cennik biletów i godziny otwarcia latarni w Krynicy Morskiej
Prom Świbno – Mikoszewo. Cennik i rozkład 2025
Cypel Mikoszewski ma własny kod pocztowy
Remont mostu w Rybinie. Objazdy przez dwa miesiące
⏩ Wideo z Mierzei Wiślanej
Otwarcie przekopu Mierzei Wiślanej. Znamy program
Mors arktyczny wylegiwał się na bałtyckiej plaży [WIDEO]
Granica z Rosją. Ostatnie metry polskiej plaży [WIDEO]
Z promu w Mikoszewie na plażę. Jak dojechać? [WIDEO]
Nowy odcinek EuroVelo 9. Asfaltem do Drewnicy
Foczy plażing na Mierzei Wiślanej [WIDEO]
Budowa Wyspy Estyjskiej. Co się zmieniło? [WIDEO]
Promenada w Krynicy Morskiej. Zimą też kusi
Dymienie morza. Na czym polega to rzadkie zjawisko?
Czy morsowanie jest zdrowe? Hartowanie na zimno
Wkrótce rozpocznie się remont mostu zwodzonego w Rybinie, który łączy brzegi Wisły Królewieckiej w ciągu drogi wojewódzkiej nr 502. Prace mają potrwać do września 2025 roku. Choć remont będzie miał wpływ na ruch drogowy, to po zakończeniu prac most zyska na funkcjonalności, a jego bezpieczeństwo i komfort użytkowania zostaną znacząco poprawione.
- prace remontowe potrwają do września bieżącego roku ale sama przeprawa w wakacje będzie przejezdna
- zamknięcie mostu nastąpi wczesną wiosną i potrwa do czerwca
- remont pozwoli na przywrócenie żeglowności Wisły Królewieckiej
W pierwszej fazie prac most zostanie zamknięty dla ruchu już wczesną wiosną 2025 roku. Przejezdność zostanie przywrócona do 1 czerwca, a więc przed startem głównego sezonu wakacyjnego. Do tego czasu dla kierowców planujących podróże przez ten odcinek, wyznaczone zostanie objazd przez Mikoszewo. Warto zaznaczyć, że mimo tego ograniczenia, reszta robót będzie realizowana przy zachowaniu przejezdności mostu, co pozwoli na minimalizowanie utrudnień komunikacyjnych.
Zakres prac remontowych obejmuje między innymi kompleksową modernizację konstrukcji mostu, w tym przyczółków i filarów. Zostanie również odnowiony mechanizm podnoszenia przeprawy, co pozwoli na przywrócenie pełnej sprawności funkcji mostu zwodzonego. Wzmocnione zostaną nasypy, a na koniec wykonana zostanie nowa nawierzchnia jezdni oraz zaktualizowane oznakowanie.
Po zakończeniu remontu most będzie mógł obsługiwać pojazdy o większym tonażu. Ponadto, poprawiona funkcjonalność mechanizmu podnoszenia mostu przywróci sprawność ruchu wodnego, co jest kluczowe dla transportu wodnego w tej części Pomorza.
Całkowity koszt inwestycji to około 4,3 miliona złotych, a środki na realizację remontu pochodzić będą z budżetu Samorządu Województwa Pomorskiego. Realizacja tej inwestycji to element szeroko zakrojonej modernizacji infrastruktury drogowej w regionie, która ma na celu poprawę bezpieczeństwa oraz komfortu podróży.