Mosty zwodzone w Rybinie

Mosty zwodzone w Rybinie maja swoją długą i burzliwą historię. Most na Wiśle Królewieckiej (niebieski) wybudowano jeszcze przed II wojną światową, dokładnie w 1936 roku. Był wówczas nowoczesną budowlą żelbetowo-drewnianą z przeciwwagą.

Po zakończeniu działań wojennych most funkcjonował aż do lat siedemdziesiątych, kiedy jego stan wymusił decyzję o generalnym remoncie. Równocześnie znacznie spadło znaczenie Wisły Królewieckiej jako rzeki żeglownej, więc i remont poszedł w odstawkę. Most pozostał więc nieczynny. Podobny los spotkał kolejną przeprawę na tej samej rzece, znajdującą się w Sztutowie (most zwany mostem Czterech Pancernych).

Odbudowę szlaku wodnego rozpoczęto dopiero w 2005 roku. Dno Wisły Królewieckiej oczyszczono i miejscami pogłębiono, a mosty poddano długo oczekiwanemu generalnemu remontowi, który zakończył się dwa lata później.

mosty zwodzone w rybinie
MOST ZWODZONY NA SZKARPAWIE

W Rybinie, zaledwie kilkaset metrów od mostu na Wiśle Królewieckiej, znajduje się także inny most, przerzucony nad wodami Szkarpawy (most żółty). Oba mosty zwodzone w Rybinie są obecnie czynne i otwierane zgodnie z harmonogramem. Nad Wisłą Królewiecką i Szkarpawą znajdziecie nowoczesne mariny, a obie rzeki są chętnie użytkowane przez prywatne łodzie i jachty. W samej Rybinie, pomiędzy przeprawami mostowymi a kolejowym mostem obrotowym znajduje się duża przystań z pełną infrastrukturą, będąca częścią Pętli Żuławskiej.

mosty zwodzone w rybinie
GODZINY PODNOSZENIA MOSTÓW

ZOBACZ TEŻ

NOCLEGI NA MIERZEI

➕ DODAJ OBIEKT LUB USŁUGĘ
➕ ZOBACZ WSZYSTKIE NOCLEGI